Förändringar i livet!

I februari avslutade Kjell o jag vårt liv som grönsaksgrossister! Vår dotter Sara som jobbat hos oss i många år valde att ta över firman tillsammans med sin Mattias.
Kjell kör numera trailer
Jag själv skall nu försöka ägna mig åt Hunderiet. Har ju under flera år kombinerat jobbet med kurser, egen träning o tävlingar.
Året började med My Dog i Göteborg där jag fick äran att döma Eliten. Bra start med de nya reglerna.
I mitten av januari var det domarkonferens för lydnadsprovsdomare i Värmland/Dal. Kjell o jag höll i trådarna med de nya reglerna. Hade provekipage där några av våra nyutbildade Tävlingsledare fick agera!
Diana o Fredrik var här en helg, hyrde en hall där vi tränade o hade kul med våra hundar! Diana o jag har väldigt lika syn på träning så det stämmer bra med träningen.
I mitten av februari var det årsmöte på Kristinehamns BK. Shikka fick pris som Årets Lydnadshund och KM-mästare.
Tog husbilen o Shikka o for på en mysig o trevlig helg med High5-gänget - Heléne Lindström, Annica Wiberg, Anna Jansson, Sofia Edlind o jag - hemma hos Heléne. Tränade, fick god mat o hundprat. Ger inspiration o energi att ses o umgås!
I mars dömde jag en träningstävling i AH-Hallen. 1-Elit med många blandade hundraser, jättekul o många duktiga ekipage.
Rankingtävling i Malmö - tog husbilen med Kjell som chaufför (som vanligt) Lena o Sheger, jag o Shikka. Mellanlandade i Kungälv (tack vare Linda Segerdahl). Nästa dag på Göteborgs Hundarena som Mona Kjernholm fixat träningstid - jag&Shikka, Lena&Sheger,Mona&Marvin/Fira, Helena&Picknick, Linda&?.
Övernattade hemma hos Mona en natt. Var inne på Malmömässan dgen före tävling o Herre Gud vilket väsen...
Shikka o jag hamnade på 5:e plats, så nöjd att hon pallade denna inomhusmiljön!
Hade en Tävlingslydnadkurs i AH-Hallen med underbara förare/hundar.
26 mars började jag skriva träningsdagbok för Shikka! En del dagar blir det långa romaner. Hoppas nu hålla fast vid detta......
Går på behandling med Shikka - massage o laser har det blivit, GÅpromenader med sele, stretching på programmet.
Kurser inbokade hela våren runtom i landet vilket är jättekul! Även hösten har fyllts på en hel del.
VM Österrike - hade fått en plats att tävla individuellt men det blev Laget + reserv som får tävla. Åker med som supporter till supergänget - Mona&Marvin, Maria&Ylle, Karin&Qlura, Diana&Zack, Ditte&Abby, Lena&Sheger,Lena&Tease!
Vad är VM mot SM - det är det vi ser fram mot nu. Tränar mycket ensam här hemma i trädgården, höjdpunkter när träningskompisarna Lena & Sheger är med o det skall det bli mycket av framöver!

Kommentarer
Postat av: Lena Eriksson

Vill bara säga lycka till med allt!! // Kram

2012-04-11 @ 07:31:31
URL: http://www.k9are.webdon.nu
Postat av: Lena Eklöf

Men va skönt att ni sålt firman, men Kjell kommer alltid att kallas potatiskjell!!! Kram

2012-04-11 @ 08:20:04
Postat av: Maria

Härligt att du kan lägga mer tid & energi på hunderiet!! Det är du värd!!!

Kram

2012-04-11 @ 11:20:00
URL: http://www.kennelwalkabout.se
Postat av: Tina/Rosso

Vad härligt det låter att du nu kan få ägna dig åt hunderiet enbart :-)) Och säkert roligt att firman stannar kvar i familjen.



Stort lycka till med allt :-))

2012-04-13 @ 11:26:48
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0