Shikka

Har nästan glömt hur man kommer in på bloggen. Efter Krollies o min krönika gick luften ur mig lite grand, till en början kände jag att Krollies pension tog både henne o mig lite psykiskt.

Men ljuset i tunneln kom ganska fort tillbaka, började lägga all min tid på "lilla" Shikka

Upptäckte lite för sent att jag bokat in kurser under januari-april så jag hann inte försöka få kvalpoäng till årets SM. Gjorde två försök i Växjö och Vällingby men lyckades inte.

Efter det har det gått både bra och dåligt på våra tävlingar men vi är kvalade till 2012 års SM nu iallafall.

I mars åkte vi på vår första uttagningstävling i Kungsör, hon överraskade mig rejält, en inomhusmiljö med mycket störningar, vi hamnade på 3:e plats!

Dagen efter åkte vi till Vällingby men nollade då vittringen!

Sista försöket före kvalperiodens slut blev en 2-dagars i Växjö. Hon gick riktigt bra första dagen fram till fjärren där det blev inkallningstänk hos henne och hoppade fram ngn decimeter i första skiftet. Dag nummer två hände ngt på sitt i grupp, hon gick upp??? bröt efter det.

Bestämde mig nu att försöka tävla en hel del med henne o testa olika varianter för uppvärmning, hur jag skall bete mig under tävlingens gång mm.

Började på hemmaplan den 25/4 287 poäng, fjärren strulade.

29/4 Kungsör - gick riktigt riktigt bra fram till hopp apport där jag kastade snett så hon genade in... 274 poäng

8/5 Mariestad - en härlig känsla att hon var tillsammans med mig under hela programmet 313,5 poäng

20/5 Kumla 318,5 poäng - glädjepoäng, enligt mig finns nog ingen hund som går på dessa poäng!

22/5 Kungsör en bra tävling känslomässigt förutom att hon satte sig upp på platsen när jag var på väg tillbaka 290 poäng













Bilderna tagna av Leif Wärme (enda bilder jag har från våra tävlingar under året) Kameran är med men blir bortglömd!!

10/6 Hammarö Katastrof, här jobbade hon helt själv o hittade på saker för egen vinning, kvällstävling, drog slutsatsen att en hel dag på jobbet o sedan bilresa o ut o tävla inte är så bra alternativ för oss. 248,5 poäng.

11/6 Kumla Wow säger jag, här hade jag med henne hela programmet, fokuserad o samarbetsvillig, provade ett annat sätt att bete mig själv idag o det gick hem  303 poäng. Pallen idag intogs av Pantertanterna - jag & Shikka, Lena & Sheger, Mona & Alfred. Vi är ett lag som skall tävla på Skärgårdscupen 2-3 juli, skall bli jätteroligt.

Nästa helg är det SM i Stockholm, blir publik i år men är coach åt min träningskompis Lena o Sheger.

Har en del att finslipa på så nu blir det träning på det ett tag framöver.

Kommentarer
Postat av: Lena Eriksson

Stort Grattis till att du är klar för SM 2012 och häligt lag Pantertanter!

2011-06-11 @ 22:11:04
URL: http://www.lenashundsida.cybersite.se
Postat av: ingela

Grattis till fina SM poäng!!!

2011-06-26 @ 16:57:57
URL: http://www.ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0