Mariestad 9 oktober Idag var vi TVÅ på planen

Fokus på träningen har legat på vittringen senaste tiden!!!! Tack Lena L att du inte ger upp med "glada" mig. Idag lyckades det - RÄTT PINNE - utan några smak på ngn annan o stängd mun!!!!

 Sovmorgon, tävlingen började inte förrän kl. 10.00, hör inte till vanligheterna att man får sova en stund extra på morgonen före tävling.

Vi var fyra startande i Elit. Drog startnummer 3.

Sitt i grupp: 10  Sitter mycket bra men tittar sig runt lite enligt Kjell o Lena

Platsliggning: 10 Mycket lugn o sansad

Fritt följ: 8,5 ngt långsamt sitt o förare ej frontriktning i vä stegförflyttning (Uj Uj hade tydligen vridit vänsteraxeln, detta är ngt som jag präntar in i alla kursdeltagare vad viktigt det är att inte ha dk med kroppen) men tror inte detta är vanligt att jag gör, har haft lite problem att hon kommer i rätt position vid just vänsterförflyttningen o har säkert hjälpt till på detta sätt. Kommer inte att upprepas hoppas jag.

Dumrutan: 10 Mycket bra positioner

Inkallning: 7 Lilla damen hade lite långt ställande OCH läggande Hmm Hmm

Rutan: 10

Apportdirigering: 10 Peppar peppar, hon har blivit riktigt duktig på detta moment

Hopp apport: 0 Här kom en för mig otippad nolla, kastade lite snett o med hennes fart hann jag inte med på återgången med ett dk. (hoppas nu att inte Jonte läser detta)

Vittring: 9 JIPPI, 300 knyck ut som vanligt MEN slår på näsan utan att se ut som Toker med öppen mun o börjar leta, har ett omtag när hon vänder upp vid mig men vad gjorde det i detta ögonblick.

Fjärr: 8,5 flyttar fram ngt (det var INTE mycket denna gång)

Detta var första tävlingen vi var två på planen o jobbade tillsammans hela programmet Shikka o jag, den känslan är värd mycket.

Kommentarer
Postat av: Lena & Jonte!

Men.... vad har vi sagt om hopp apport!!!! Nä Jonte läser inte det här men hans fru! Du kan nog vänta dig ett telefonsamtal nästa vecka när han kommer hem!!!! Hahaha.........Kram

2010-10-09 @ 16:38:26
Postat av: Jannicke

Grattis!! Og masse lykke til videre!! Har stor tro på dere ;o)

Mvh

Jannicke og BC-Gutta

2010-10-09 @ 17:33:25
URL: http://tappertitti.wordpress.com
Postat av: Lena

Grattis till en fint genomförd tävling! Idag visade Shikka upp en sån där härlig attityd som hon ofta har på träning. Kul å se, ni ä på G!!!

2010-10-09 @ 18:04:51
URL: http://www.freewebs.com/sheger/
Postat av: Ingegerd

2010-10-09 @ 22:15:53
Postat av: Tina/Rosso

Grattis. Härlig känsla när ett moment som man har jobbat med extra mycket fungerar.

2010-10-10 @ 16:09:37
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Görill

Så flott lesning! Grattis med flott resultat. Blås i det hoppet - det er det NESTE hoppet som er viktig.. ;-) Klem.

2010-10-12 @ 12:09:37
Postat av: Maria

Härlig känsla!! :)

Kram

2010-10-15 @ 23:39:29
URL: http://www.kennelwalkabout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0